Διαφημίσεις: Πως επηρεάζουν το υποσυνείδητο και τι να προσέχουμε

Η διαφήμιση αποτελεί βασικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις προκειμένου να προσεγγίσουν και να επηρεάσουν το κοινό-στόχο τους. Ωστόσο, οι περισσότεροι από εμάς δεν γνωρίζουμε τις λεπτές τακτικές που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να τραβήξουν την προσοχή μας και να επηρεάσουν τις αγοραστικές μας αποφάσεις. Μια από τις πιο αποτελεσματικές τακτικές είναι η στόχευση στο υποσυνείδητό μας. Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε πώς οι διαφημιστές στοχεύουν το υποσυνείδητό μας, πώς το οργανώνουν και τι πρέπει να γνωρίζει το κοινό.

Το υποσυνείδητο

Κατ’ αρχάς, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε το υποσυνείδητο μυαλό. Ο υποσυνείδητος νους είναι το μέρος του μυαλού μας που λειτουργεί κάτω από το επίπεδο της συνειδητής μας επίγνωσης. Ελέγχει τις αυτόματες συμπεριφορές, τις συνήθειες, τα συναισθήματα και τις πεποιθήσεις μας. Είναι υπεύθυνο για την επεξεργασία πληροφοριών χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε. Ο υποσυνείδητος νους μας είναι ισχυρός και μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά μας χωρίς καν να το γνωρίζουμε.

Πώς οι διαφημιστές στοχεύουν το υποσυνείδητό μας

Οι διαφημιστές κατανοούν τη δύναμη του υποσυνείδητου μυαλού και τη χρησιμοποιούν προς όφελός τους. Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν μια σύνδεση μεταξύ των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους και του υποσυνείδητου μυαλού μας. Αυτό το επιτυγχάνουν χρησιμοποιώντας διάφορες τακτικές, μεταξύ των οποίων:

Δυνατές εικόνες: Χρησιμοποιούν οπτικές εικόνες για να δημιουργήσουν μια θετική συσχέτιση μεταξύ των προϊόντων τους και του υποσυνειδήτου. Για παράδειγμα, μπορεί να χρησιμοποιήσουν φωτεινά χρώματα, χαρούμενα πρόσωπα ή όμορφα τοπία για να προκαλέσουν θετικά συναισθήματα.

Επανάληψη: Η επανάληψη είναι ένα ισχυρό εργαλείο που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να ενσωματώσουν τα μηνύματά τους στο υποσυνείδητό μας. Επαναλαμβάνουν τα σλόγκαν, τα jingles και τις ατάκες τους για να τα κάνουν αξιομνημόνευτα και οικεία σε εμάς. Θα έχετε προσέξει ότι κάποιες από αυτές τις ατάκες έχουν γίνει διαχρονικά αστεία.

Αφήγηση ιστοριών: Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν την αφήγηση ιστοριών για να δημιουργήσουν μια συναισθηματική σύνδεση μεταξύ των προϊόντων τους και του υποσυνείδητου μυαλού μας. Αφηγούνται ιστορίες που προκαλούν συναισθήματα, όπως ευτυχία, νοσταλγία ή ενθουσιασμό.

Υποσυνείδητα μηνύματα: Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν υποσυνείδητα μηνύματα για να παρακάμψουν το συνειδητό μας μυαλό και να φτάσουν στο υποσυνείδητό μας. Αυτά τα μηνύματα είναι συνήθως κρυμμένα ή ενσωματωμένα στη διαφήμιση, όπως εικόνες που αναβοσβήνουν ή κρυφές λέξεις.

Πώς το οργανώνουν οι διαφημιστές

Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους για να οργανώσουν τις διαφημίσεις τους ώστε να στοχεύσουν στο υποσυνείδητό μας. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

Ώρα της ημέρας: Οι διαφημιστές στοχεύουν στο υποσυνείδητό μας προβάλλοντας τις διαφημίσεις τους σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Για παράδειγμα, μπορεί να προβάλλουν τις διαφημίσεις τους κατά τη διάρκεια των αγαπημένων μας τηλεοπτικών εκπομπών ή ραδιοφωνικών προγραμμάτων για να τραβήξουν την προσοχή μας.

Τοποθέτηση: Οι διαφημιστές τοποθετούν στρατηγικά τις διαφημίσεις τους σε μέρη όπου γνωρίζουν ότι θα τις δει το κοινό-στόχος τους. Για παράδειγμα, μπορεί να τοποθετούν τις διαφημίσεις τους σε περιοδικά, ιστότοπους ή apps που το κοινό-στόχος τους είναι πιθανό να διαβάζει, να επισκέπτεται ή να παίζει.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να στοχεύσουν στο υποσυνείδητό μας, δημιουργώντας διαφημίσεις που είναι προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα, τις συμπάθειες και τις αντιπάθειες μας. Χρησιμοποιούν το ιστορικό περιήγησής μας και το ιστορικό αναζήτησης για να δημιουργήσουν διαφημίσεις που είναι σχετικές με εμάς. Τα γνωστά σε όλους μας “cookies”.

Τι πρέπει να προσέχει το κοινό

Ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να έχετε κατά νου:

Να είστε επιφυλακτικοί: Μην πιστεύετε ό,τι βλέπετε στις διαφημίσεις. Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν συχνά υπερβολικούς ισχυρισμούς για να κάνουν τα προϊόντα τους να φαίνονται καλύτερα από ό,τι είναι. Πόσες φορές έχετε παραγγείλει κάτι, το οποίο τελικά δεν είχε καμία σχέση με το διαφημιζόμενο προϊόν;

Έχετε επίγνωση των συναισθημάτων σας: Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν τα συναισθήματα για να επηρεάσουν το υποσυνείδητό μας. Έχετε επίγνωση των συναισθημάτων σας όταν παρακολουθείτε διαφημίσεις και μην παίρνετε παρορμητικές αποφάσεις αγοράς. Ναι, ακόμα κι αν φαίνεται να είναι μια καταπληκτική “προσφορά”!!

Κάντε την έρευνά σας: Πριν λάβετε μια απόφαση αγοράς, κάντε την έρευνά σας. Διαβάστε κριτικές, συγκρίνετε τιμές και αξιολογήστε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του προϊόντος.

Καλές και υπεύθυνες αγορές!

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *